Risotto cu urzici si usturoi

Risotto cu urzici si usturoi

Primavara e sezonul urzicilor si a verdeturilor in general. Astfel, pentru a-i asigura organismului nostru nutrientii de care are nevoie ar trebuie sa include in alimentatia noastra cat mai multe fructe, legume si verdeturi de sezon. Astazi, o sa dam startul cu o mancarica usoara si sanatoasa pe baza de urzici.

Urzicile contin o gama variata de nutrienti benefici organismului. Printre acestia se numara vitamina A, vitamina C si vitamina K, impreuna cu minerale precum calciu, fier, magneziu, potaasiu, dar si proteine, beta-caroten si clorofila.

Urzica mai contine si un continut ridicat de antioxidanti si polifenoli. Antioxidantii ajuta la apararea organismului impotriva radicalilor liberi care pot cauza imbatranirea prematura, unele tipuri de cancer, si alte boli.

Polifenolii au rolul de a preveni si gestiona bolilele inflamatorii, cum ar fi unele tipuri de canceri, boli de inima, diabet.

Urzicile mai sunt benefice si pentru persoanele in convalescenta sau persoanele care sufera de anemie, datorita continutul ridicat in fier usor digerabil.

INGREDIENTE:

  • 185 g de orez pentru risotto
  • 1 kg de urzici tinere
  • 2-3 linguri de unt
  • 2-3 linguri de braza pecorino rasa (daca nu ai pecorino, poti sa o inlocuiesti cu parmezan ras)
  • o ceapa mica
  • 3 catei de usturoi
  • 900 ml de supa de vita (poti sa o inlocuiesti si cu supa de legume)
  • sare si piper dupa gust

Preparare risotto:

  1. Spala bine urzicile in cateva ape si pune-le la fiert in apa clocotita cu sare pentru aproximativ 1-2 minute. Lasa-le apoi la scurs intr-o sita, apoi toaca-le marunt.
  2. Pentru risotto, pune intr-o cratita 2 linguri de unt si lasa-l sa se topeasca.
  3. Adauga apoi ceapa taiata marunt si caleste-o pentru 2-3 minute.
  4. Adauga apoi usturoiul si orezul si amesteca bine pentru 1 minut pana cand tot orezul este acoperit cu unt.
  5. Adauga apoi o cana de supa de vita (sau legume), da focul mai tare. Cand incepe sa fiarba, da flacara la foc mediu si amesteca pana cand orezul absoarbe toata sup.
  6. Repeta procesul si cu a doua cana de supa.
  7. Dupa ce este asorbita si a doua cana de supa, adauga urzicile tocate si a treia cana de supa. Amesteca constant pentru a se forma un risotto cremos.
  8. Lasa supa sa se absoarba.
  9. Gusta de sare. Atentie! Daca folosesti cubulete pentru supa de vita sau legume, acestea contin de obicei sare si nu mai trebuie suplimentar adaugata.
  10. In functie de consistenta orezul, e posibil sa ai nevoie si de a patra cana de supa.
  11. La final adauga o lingura de unt si parmezanul ras. Amesteca bine si mai lasa la foc mediu 4-5 minute sa se topeasca untul.
  12. Serveste imediat.

Poate fi servit ca atare sau ca si garnitura langa o bucata de peste facuta la cuptor, friptura de vita sau pui, in functie de preferintele tale.

Ne-am inspirat de la: Honest Food

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *